آخرین اخبار
کد مطلب: 80637
29 ميليارد تومان در جيب دولت؛
650 هزار نوزاد از يارانه محرومند
تاریخ انتشار : 1393/06/18 22:11:34
نمایش : 2923
متولدان سال 1393 همچنان از دريافت يارانه محرومند و موضع سازمان هدفمندي يارانه ها در اين باره، سکوت و عدم پاسخگويي است.
گروه اقتصادي  سلام لردگان- طبق اعلام سازمان ثبت‌احوال، تعداد متولدان جديد سال 1393 تا نيمه شهريور بيش از 656 هزار نفر بوده است.
به طور تقريبي هر ماه حدود 120 هزار تولد جديد در کشور صورت مي‌گيرد، عدم واريز يارانه 656 هزار متولد جديد در سال جاري، بيش از 29 ميليارد تومان به خزانه دولت کمک کرده است.

با اين که اين رقم در برابر ديگر هزينه هاي دستگاه‌هاي دولتي، رقم ناچيزي است، اما دولت يازدهم به راحتي از واريز يارانه نوزادان گذشته است.

طبق گزارش ها، والدين نوزاداني که در سال جاري متولد شده اند، براي دريافت يارانه مکررا به مراکز پليس + 10 و فرمانداري ها مراجعه مي کنند، اما اين مراکز قادر به پاسخگويي نيستند و مردم را به سازمان هدفمندي يارانه ها هدايت مي کنند. در شهرهاي غير از پايتخت، مردم به ستاد هدفمندي يارانه ها دسترسي ندارند و در تهران هم در اين سازمان کسي پاسخگو نيست.

محمدحسن آصفري عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در اين باره گفته است: فرمانداري ها و استانداري ها نسبت به تخصيص يارانه نوزادان تازه متولد شده اقدامي نمي کنند.

650هزار نوزاد محروم از يارانه/ 29 ميليارد تومان در جيب دولتشرايط اعلامي دولت براي اصلاح اطلاعات خانوارها در حالي است که در مرحله اول هدفمندي يارانه ها، تغييراتي همچون ازدواج و تولد به طور خودکار انجام مي شد و نيازي به پيگيري حضوري مردم نبود.

در مرحله اول هدفمندي يارانه ها، با اتصال بانک اطلاعاتي سازمان ثبت احوال و مرکز آمار به سامانه رفاهي، تغييرات ناشي از ازدواج و تولدهاي جديد به طور خودکار انجام مي شد و سرپرست خانوار يکماه بعد از دريافت شناسنامه نوزاد، يارانه را دريافت مي‌کرد؛ اما در مرحله جديد، متقاضيان بايد مجددا زحمت مراجعه به پليس + 10 ،سازمان هدفمندي يارانه ها و فرمانداري ها و...... را کشيده و نهايتا نتيجه اي هم نمي‌گيرند.

علت اين بازگشت به عقب دولت يازدهم مشخص نيست؛ خصوصا آن که مي شد به جاي اجبار مردم به مراجعه به دفاتر پليس + 10 که سبب ازدحام در آنها شده است، شرايطي را فراهم کرد تا متقاضيان تغييرات جديد را در سايت رفاهي ثبت کنند.

اقدام دولت در قطع پرداخت يارانه به مواليد جديد علاوه بر آن که مايه ناخشنودي خانوارها شده است، بر خلاف سياست هاي کلي جمعيت هم است.

به نظر مي‌رسد رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها بايد هر چه سريع‌تر اقدامي در جهت پاسخگويي به افکار عمومي در خصوص عدم پرداخت يارانه نوزادان انجام دهد تا سرپرستان خانوارها از سردرگمي نجات پيدا کنند.
منبع: مشرق
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس